§1 Postanowienia Ogólne
1.1. Sprzedawcą i właścicielem sklepu internetowego “Gaia Handmade” jest Dominika Oleszkiewicz, zamieszkała pod adresem ul. Pod Grapą 7, 34-325 Łodygowice, z adresem e-mailowym: kontakt@gaia-handmade.pl oraz numerem telefonu: +48 530 471 699, która prowadzi działalność rejestrowaną pod numerem NIP: 7431899492.
1.2. Sklep specjalizuje się w sprzedaży biżuterii handmade, wykonywanej ręcznie przez właściciela.
1.3. Niniejszy regulamin określa zasady zakupów, dostawy towarów, płatności oraz korzystania ze sklepu internetowego.
§2 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
• Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
• Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
• Regulamin – niniejszy regulamin,
• Sklep – sklep internetowy działający pod adresem: www.gaia-handmade.pl
• Sprzedawca – Dominika Oleszkiewicz, ul. Pod Grapą 7, 34-325 Łodygowice
• Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w sklepie umożliwiający złożenie zamówienia.
§2 Składanie Zamówień
2.1. Klient ma możliwość złożenia zamówienia poprzez formularz zamówienia dostępnego na stronie internetowej sklepu, po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Kupującego produktów lub poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
2.2. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór sposobu dostawy zamówionych produktów oraz wybór metody płatności za zamówienie.
2.3. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
2.4. Zamówienie stanowi ofertę zakupu towarów.
2.5. Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 7 powyżej.
2.6. Ceny podane w Sklepie podane są w polskich złotych i są cenami brutto. Na końcową kwotę do zapłaty składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronie w trakcie składania Zamówienia.
§3 Realizacja zamówienia i dostawa
3.1. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej.
3.2. Realizacja zamówienia polega na skompletowaniu zamówionych produktów, zapakowaniu ich w celu dostawy do Kupującego oraz nadaniu przesyłki do Kupującego zgodnie z wybraną przez Kupującego formą dostawy zamówienia.
3.3. Koszt dostawy zamówienia ponosi Kupujący, chyba że sprzedawca na stronie Sklepu wskaże inaczej.
3.4. Sklep dokłada wszelkich starań, aby dostarczyć zamówione produkty w jak najkrótszym czasie, realizuje zamówienia w terminie od 1 do 7 dni roboczych.
3.5. Koszty dostawy są określone w momencie składania zamówienia i zależą od wybranej metody dostawy.
3.6. Metody dostawy realizowane w sklepie to: Kurier InPost, Paczkomaty InPost, Kurier Pocztex, Kurier DHL.
3.7. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z okoliczności niezależnych od sklepu.
§4 Płatności
4.1.Dostępne metody płatności za zamówienie opisane są na stronie Sklepu oraz prezentowane są Kupującemu na etapie składania zamówienia.
4.2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności: płatność przelewem na konto Sprzedawcy, Płatność elektroniczna/płatność kartą płatniczą/Blik na telefon.
4.3. Klient może dokonać płatności za zamówienie za pomocą przelewu na konto bankowe właściciela sklepu. Dane do przelewu znajdują się poniżej:
Dominika Oleszkiewicz ul. Pod Grapą 7, 34-325 Łodygowice
KONTO BANKOWE ING: 50 1050 1070 1000 0090 8374 0267
4.4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności elektronicznej jest Autopay.
• Właściciel Serwisu udostępnia Kupującemu szybki przelew elektroniczny – płatne bezpośrednio na konto Sprzedającego za pośrednictwem Systemu płatności Autopay. Zamówienie na podstawie Systemu płatności nastąpi po otrzymaniu przelewu na koncie rozliczeniowym Właściciela Serwisu.
• Rozliczenie transakcji może wiązać się z koniecznością rejestracji w Systemie płatności lub akceptacją regulaminu lub warunków korzystania z Systemu płatności przez Kupującego, które są niezależne od Właściciela Serwisu oraz postanowień Regulaminu. Kupujący powinien zapoznać się z regulaminem lub warunkami korzystania z Systemu płatności.
4.5. Zamówienie zostanie zrealizowane po otrzymaniu płatności na konto.
§5 Odstąpienie od umowy Konsumenta
5.1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówienia.
5.2. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
5.3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
5.4. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5.5. Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu należy odesłać produkt przed jego upływem.
5.6. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
5.7. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
5.8. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
5.9.Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu
§6 Reklamacje i Zwroty
6.1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
6.2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
6.3. Klient ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6.4. W przypadku uszkodzenia lub wad produktu, Klient ma prawo do reklamacji. Należy skontaktować się z właścicielem sklepu w celu ustalenia dalszych kroków, określając swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
6.5. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną na adres sprzedającego wskazany w §8 regulaminu.
6.6. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
6.7. Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).
§7 Ochrona Danych Osobowych
7.1. Administratorem danych osobowych Kupującego jest sprzedawca.
7.2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są w celu realizacji umowy sprzedaży.
7.3. Odbiorcami danych osobowych Kupującego mogą być:
1. W przypadku kupującego, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, administrator udostępnia zebrane dane osobowe kupującego wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie administratora.
2. W przypadku kupującego, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą administrator udostępnia zebrane dane osobowe klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w sklepie internetowym.
7.4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
7.5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy.
7.6. Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
7.7.Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz polityce cookies znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie sklepu.
§8 Postanowienia Końcowe
8.1. Niniejszy regulamin obowiązuje od daty opublikowania na stronie sklepu.
8.2. Właściciel sklepu zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym czasie.
8.3. Wszelkie spory wynikłe z zakupów w sklepie rozstrzyga się na drodze negocjacji, a w przypadku braku porozumienia – przed sądem właściwym dla siedziby właściciela sklepu.
§8. Kontakt ze sklepem
9.1 Adres Sprzedawcy: Łodygowice 7, 34-325
9.2. Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@gaia-handmade.pl
9.3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48530471699
9.4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 50 1050 1070 1000 0090 8374 0267.
Data aktualizacji regulaminu:
21.06.2024